Heb je weleens aan de rand van een afgrond gestaan in Virtual Reality?

brain3_vrproductplacement

Het koude zweet breekt je uit, je hart gaat als een gek tekeer en de adrenaline giert door je lijf.
Je komt erachter dat het bijna onmogelijk is om te springen.

Waar televisie gericht is op het wegnemen van je ongeloof is Virtual Reality zo krachtig dat het je geloof wegneemt.
Wat jou betreft sta je namelijk echt aan de rand van die klif en je hersenen schreeuwen je om niet te springen.

Dat is de kracht van Virtual Reality

 

Hoe komt dat?

Alles wat je waarneemt en dus ervaart zijn feitelijk alleen maar signalen die door je hersenen worden omgezet in jouw ervaring.
Virtual Reality is puur gericht op het creëren van werkelijkheid in de hersenen.

 

Wat voor kansen biedt dit?

Het menselijke brein onthoudt ruwweg 10% van wat het leest, 20% van wat het hoort en maar liefst 90% van wat het ervaart (of doet)
Het ervaren van Virtual Reality behoort tot die 90%

We gaan in deze sectie in diverse artikelen uitgebreid in op de werking van deze mechanismen en de gevolgen hiervan.

De kansen op het gebied van Marketing zijn groot, zo groot dat we nu pas in het stadium zijn van het oprapen van de eerste snippers.
Virtual Reality biedt letterlijk een hele nieuwe wereld waarin ongekende mogelijkheden voor Marketeers liggen op alle mogelijke gebieden.

Er was nog nooit een medium in staat om zo’n diepgravende inprint en retentie in het menselijk brein te veroorzaken.
Diverse grote merken zijn al bezig met Virtual Reality, Coca Cola, Volvo, Red Bull, Nike en Qantas zijn enkele voorbeelden.